Reklamačný poriadok


Úvodné ustanovenia

Predávajúci :
MondoBello s.r.o.
T.G.Masaryka 11
940 01 Nové Zámky
IČO : 46376909
IČ DPH : SK2023352012

I.
Preambula

1. Spoločnosť MondoBello s.r.o. (ďalej len „predávajúci“ ) týmto reklamačným poriadkom v súlade s §
18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o
priestupkoch v znení neskorších predpisov riadne informuje spotrebiteľa (ďalej aj „zákazník“ alebo
„kupujúci“) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj
„reklamácia“).
2. Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v
znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len
„Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákonom č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi
predpismi Slovenskej republiky.
3. Reklamačný poriadok je umiestnený na viditeľnom mieste v predajni dostupnom zákazníkovi.

II.

Zodpovednosť za vady predaného tovaru

1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predávaný tovar pri prevzatí kupujúcim (§ 619 ods. 1
Občianskeho zákonníka) a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (§ 619 ods. 2
Občianskeho zákonníka). Záručná doba je 24 mesiacov (§ 620 Občianskeho zákonníka).
2. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady je záručná doba 24 mesiacov. Predávajúci
však nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena (§ 619 Občianskeho zákonníka). Ak
predávajúci dopredu upozorní zákazníka na zníženú kvalitu zlacneného výrobku a zákazník ho kúpi i
napriek tomu, nemá nárok neskôr vadu reklamovať.
3. Pri použitých veciach je záručná doba 12 mesiacov (§ 620 ods. 2 Občianskeho zákonníka). Záručná
doba začína plynúť od dátumu jeho prevzatia kupujúcim (§ 621 Občianskeho zákonníka).
4. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady tovaru až do doby, keď kupujúci po skončení
opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne
plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru (§627 Občianskeho zákonníka).
5. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v
záručnej dobe (§ 626 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

III.

Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamácie)

1. Kupujúci si uplatňuje svoje práva zo zodpovednosti za vady v predajni MondoBello , T.G.Masaryka
11 , 940 01 Nové Zámky (§18 ods. 2 Zákon o ochrane spotrebiteľa).
2. Predávajúci, vedúci predajne alebo ním poverený zamestnanec je povinný určiť spôsob vybavenia
reklamácie a reklamáciu vybaviť v lehote, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní od uplatnenia
reklamácie (§18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa). V prípade reklamácie uplatnenej do 12
mesiacov od kúpy výrobku, predávajúci môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe
odborného posúdenia. Ak predávajúci zamietne reklamáciu uplatnenú po 12 mesiacoch od kúpy
výrobku, predávajúci je povinný informovať kupujúceho o tom, komu možno zaslať výrobok na
odborné posúdenie.
3. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať zákazníkovi potvrdenie (§18 ods. 5 Zákona o
ochrane spotrebiteľa). Týmto potvrdením je kópia reklamačného protokolu.
4. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od
dátumu uplatnenia reklamácie (§18 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa). Týmto dokladom je kópia
reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie alebo list obsahujúci písomné
vyrozumenie o vybavení reklamácie.

IV.

Všeobecné podmienky reklamácie Pri predkladaní tovaru na reklamáciu


a) je potrebné predložiť doklad o kúpe tovaru,
b) je potrebné, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu (fyzicky
nepoškodený, vyčistený, nepoškodený živelnou udalosťou a pod.),
c) v prípade, ak si zákazník uplatňuje právo zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej
zákonom, je potrebné predložiť originál záručného listu.

V.

Spôsob vybavenia reklamácie

1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne
odstránenie. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného
odkladu odstrániť (§622 ods. 1 Občianskeho zákonníka).
2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len
súčasti tovaru, výmenu tejto časti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom
na cenu tovaru alebo závažnosť vady (§ 622 ods. 2 Občianskeho zákonníka).
3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to
kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti (§ 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka).
4. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať , má
kupujúci právo na výmenu tovaru (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

5. Ak predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní, kupujúci má rovnaké práva akoby išlo o
neodstrániteľnú vadu (§18 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa), t.j. právo na výmenu tovaru alebo
vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy).
6. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny výrobku.
7. Ak má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí),
záleží na kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už
túto voľbu sám jednostranne meniť.

VI.

Alternatívne riešenie sporov

V prípade, ak zákazník nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu,
alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so
žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie
do 30 dní, podľa ustanovenia §12 zákona č. 391/2015 Z. z. O alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, má zákazník právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba
zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva
Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na str. http:/www.mhsr.sk). Zákazník má právo voľby, na
ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.